Saturday, February 13, 2010

Paihia nu

Fran Wellington,dar vi tog oss an en 6.6m lang camper van med automat vaxel startade varan tur mot Auckland. Vi undrade ett tag om vi tagit oss vatten over huvudet da dem forsta timmarna bara var upp o ner upp o ner pa sma sma vagar som vi knappt tog oss upp for pa tvans vaxel..som tur var for mig hehe planades vagen ut nar jag tog over ratten..



Var forsta o enda natt i den vanen tillbringades pa en liten grusvag nagonstans utanfor matamata. O morgonen efter tog vi oss till Hobbiton,dar vi tog en guidad tur for att fa se den lilla hobbitbyn,ni vet som man ser i sagan om ringen..:)

det var lite haftigt faktiskt o se det naturen dar med egna ogon o fa veta lite hur allt gatt till o planerats, han hade verkligen verkligen tankt pa allt den dar mister Jacksson...



Nasta stopp pa turen dar vi skulle lamna var camper van var Auckland. Auckland ar huvudstaden som vi dock inte spenderade sa mkt tid pa att utforska. Pa natt vis borjar vi blir lite matta pa turistandet,inte lika taggade att springa runt runt for att se allt,lite daligt men sant. Plus att de har vart mkt akande nu den senaste tiden en natt har o kanske tva natter dar o sa vidare hela tiden..



Nu har vi i alla fall landat lite i Paihia, froken Maria Signal o Erik Louko (el hur han nu stavar) fran Mora ar bada stationerad har sen ett tag sa det ar mysigt,kanns lite skont med nagra ansikten man kanner igen..



Sa har jag faktiskt fatt jobbat lite oxa :) Vi traffa pa en Svennebanan vid namn Johannes som kom hit samtidigt som oss,o han skulle jobba som kock pa ett stalle o dem behovde en servitris tillfalligt, sa han fixa in mig dar..mkt bra, aven om jag undrade forsta dagen vad fan jag gett mig in pa.

Chefen var hur ska man saga, latt alkoliserad o forbannad mest hela tiden, inga leenden bland personalen har inte,,o froken Tanya den andra servitrisen var inte sa intresserad av att gora de basta av situationen..hon visade mig bord nummren o gav mitt ett forklade, ingen genom gang av kassan eller natt..kandes icke bra,men jag tog mig igenom kvallen, o trodde att alla dar hatade mig o fick sedan en chock nar jag sen fick betalt o han sa vi ses i morgon...

2 comments:

  1. Ha ha ha..vilket äventyr du är ute på Memle :)/ Nina

    ReplyDelete
  2. Jo tack..de ar de som ar charmen

    ReplyDelete