Monday, February 1, 2010

Queenstown

Queenstown,NZ ar min nya favorit plats i varlden. Massa kringelikrok vagar tog oss till en liten ort nerstoppad bland bergen,man far kanslan av att man ar i en liten alpby nagonstans,inte for att jag nagonsin vart i en alpby men men, Jatte mysigt ar det i alla fall,o dem har en sjo med vackert klart turkost vatten o en liten men naggande god strand. Man bara njuter. De ar lagom av allt o en bra mix av manniskor, finner inte ord for att besskriva de ratt. Men jag gillat!

I gar var de fest, o dem kan party har vill jag lova, det basta hitills,latt sa de var roligt minsann :)
O I dag har vi varit pa lord of the rings tur med vara nya polare Rafael o Gustavo,det var himla vackert vill jag lova aven om jag sa vitt jag vet inte sag natt som hade med sagan att gora. Men men de verkligen guuu saa vackert hela tiden,maste upplevas detta land :)

Nu sa sitter jag i Cromwell hemma hos de tva brasiljanarna som bott har i tva ar, och som nu gett oss tak over huvudet. Himla snalla sjalar, nar vi kom hit hade dem stadat o flyttat ur sina grejer fran ett av sovrummen, sa nan av dem sover pa soffan, hur gulligt e inte de.

O i kvall ar de dax for var forsta barbeque,mumsfillibaba som jag langtat..

For ovrigt kan jag rapportera att min resvaska nu gett upp,, o remmen har gatt av pa mina favorit sandaler, o tofflorna e vack,kameran trasig sa pengarna sinar fortare an man vill hehe..
sa allt e inte bara toppen ;)

4 comments:

  1. Hej Emelie! Kul att kika in på din blogg! Vad härligt du ser ut att ha det, om man bortser från att pengarna sinar och att kameran är trasig.. Vilken modig en du var när du hoppade bungy, jisses det såg helt galet ut!
    Många kramar från Anna Lundqvist/Schütt

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Hejsan!
    Man kan tro att du är på världens vackraste plats. Vet att Nina fick en pojke i fredags, han vägde nästan 4,5kg, om jag kommer ihåg rätt skulle han heta Noah. Längtar efter dig kram mamma

    ReplyDelete
  4. Hej emelie, hittade din blogg genom en annan blogg- kul! Det va hundra år sen vå sågs- men jag hoppas att allt är gott med dej! Njut av äventyret å livet =) Kramar //Therese (förr tuttis) =)

    ReplyDelete