Saturday, April 3, 2010

Glad Pask ;)

Skartorsdagen bjod pa fantastiskt vader sa vi borjade faktiskt dagen med att ga ner pa stan o kopa oss en glass. Himla bra,nyttig start,jag vet,men det var ju faktiskt pask o da e det fritt fram att mumsa inte sant? Jag ar ju egentligen ingen glass-manniska heller men har gor dem en blandning av frozen yoghurt,glass o mixade farska bar medans man vantar,det ar hur mumsigt som helst. Maste ju finnas hemma i stan oxa,sa klart bara de att jag aldrig letat.
Efter vi mumsat fardigt tog jag med mig Camilla pa lite sightseeing till fots. Vi tog oss anda bort till Waitangi som ar en ungefar 2 km lang promenad langs havet.
De ar verkligen en lyx att ha narheten till havet, sa vill jag ha de nar jag blir stor!

Hur som helst blev jag makta forvanad nar vi rundade hornet pa ett hotell o sprang in i en liten utstallning av gamla bilar. Klassiska bilar,raggarbilar kalla dem vad du vill,de roliga ar att det finns raggare aven i NZ,arligt vem trodde val det?
I bland undrar jag om det ar pappas passion som smittat av sig pa mig eller om jag hade gillat dem anda ;) Hur som helst gar tankarna till pappsen o jag tanker lite som sa har, hm dem har raggarbilar,det ar varmt o skont har o jag kanner en kille som ar mekaniker har som inte ens kunde ett ord engelska nar han kom o han fick jobb..pappa flytta hit bara,du skulle gillat! O mammi med. Gore bara :)

Jag visade Camilla det Nick visade oss nar vi kom hit, the big wakas! Som maori folket anvande nar dem krigade back in the days. Det ar gigantiska kajaker ,kanske lite jamforbar med vara kyrkbatar hemma. Men dem rymmer typ sa dar en 180 man,eller var de hm,maste aterkomma om den siffran,men otroligt manga var det. O ni skulle se traden som dem bygger dem av,gigantiska.

Sen lopte resten av torsdagen pa som vanligt. Dvs. en tur till gymmet o affaren lite mat o lite vin o sen en svang till Pippi Patch for det var ju faktiskt Camillas sista natt med ganget :)

Langfredag har heter goodfriday,vada good friday vad e sa good med den ,,,varfor da liksom? Na langfredag ar ett mer passande namn pa denna dag,de ar ju for sjutton logiskt :) Vara fredags kvall visade sig oxa bli ganska lang,da alla barer ar stangda denna dag hehe. Na skamt asido de passade oss perfekt sa vi gick en svang till gymmet o sen kopte oss lite el hmpf vi kopte godis o chips o bankade oss i soffan. O pga goodfriday visade dem heller ingen reklam pa tv,hur skumt ar inte de? fantastiskt men skumt!

Under lordagen bar det i vag till Taupo bay. En underbar surf vik en timmes resa bort. Det var Garth varan lilla kiwivan som tog med oss till sina polares sommar stuga for lite fest o surf. Det blev inte sa mkt surf o ganska mkt dricka :) Men trevligt var det...

Mmm o nu sitter jag har sondag kvall i Paihia o bara myser. Nagon gav mig himla harliga nyheter tidigare i dag,sa jag borde ga ut o fira som bara den!

Puss pa er alla!

1 comment:

  1. Och påsken drar sig ænda in i maj detta året... iaf kænns de så med tanke på att jag kollar din blogg var dag efter update och varje gång møts jag av "glad påsk" :P jag skojar vænnen men jag vill så gærna høra va du har før dig ju!!! :) Ses snart iaf! Kram kram

    ReplyDelete