Friday, January 15, 2010

Solen tittar fram

Eftersom gardagen inte bjod pa sa mkt sol,blev det en sevardigheternas dag i stan..inte sa illa pinkat de heller :) tom. egentligen ganska bra,annars hade vi nog tillbringat vara dagar i sydney pa stranden.
Vi tog forstas forsta basta buss till,,, suprise -Operahuset,o sanna mina ord de sag val faktiskt ut ungefar som pa bilderna :) varpa vi tog en kaffe vid hamnen innan vi forsatte ploja bl.a, Harbour Bridge,China town, monorail,imax (varldens storsta 3d bio) o en giganstisk park som vi tror kan ha hetat Royalgarden,,en fantastisk park med massor av konstiga djur som man faktiskt far klappa ;) na men vaxtligehetn ar en helt annan tom. i en park i stan..o de finns lite "konstiga" djur ni vet papegojor pa grasmattan o traden fulla av fladdermoss som verkar leva aven pa dagen. Roligt roligt!

I dag mina vanner ville solen inte heller vara med sa vi bestamde oss for lite mer hang i stan men pa ett lite mer budgeterat vis, dvs sa billigt som mojligt o helst gratis.
Sa vi har plojt annu en park Hyde park tror jag bestamt den hette,dock inte lika stor eller facinerande som den forsta men nu avprickad :) efter parken foljde St;Marys catedral ah vilken kyrka sen da,skulle jag gifta mig en dag fick den garna se ut som den har fantastisk,rekomenderas!
Eftersom vi sen ocksa raka passera ett konst museum med gratis intrade har vi ocksa varit lite kulturella,lite roligare an man tror faktiskt riktigt facinerande ibland,samtidigt som man kan konstatera haha i alla fall enligt mig att nutida konst inte behover vara ett dugg lika talangfull som de aldre malningarna.
Senare efter en fantastisk eller ja valdigt lang promenad i hetta borjade ocksa solen titta fram,fantastiskt tyckte vi tills vi kom pa att vi inte smorjt in oss,,o har mina vanner e solen faktisk farlig, o de marks,till o med jag skyggar solen utan kram,fattar ni :)

Men helt skramda blev vi icke vi fortsatte anda var dag till en tur Under den gigantiska Harbour Bridge eftersom mina kamrater tyckte jag fick noja mig med det da en promenad over bron kostar lite mer 2000skr,men nan gang eller ja nasta gang jag aker till Sydney ska jag!!

Om ni vill veta kan jag beratta att jag mar bra nu :) ,ingen snuva med andra ord,gar pa toa som jag ska ;) hostlet e frascht,,vi har hitills delat rum med nagra gulliga brudar fran till min stora lycka,Finland dem pratar valdigt gulligt med varann ma jag saga :) samt en fransman for ovrigt har vi inte blandat oss sa mkt med folk an nagra svenska tjejer bara,,mkt svennar har vi bor, sa engelska e allt annat an flytande o den australiska dialekten har inte riktigt satt sig i orat de blir manga vaaa?? Men vadda halla det har gatt tva dar! Puss pa er!

1 comment:

  1. Åå Memme passa dig för solen, den ska ju vara jättestark!

    ReplyDelete